Loes Rikkers: ‘Ik wil zoveel mogelijk salons helpen’

LoveNess korting

Loes Rikkers is eigenaresse van groothandel en opleidingscentrum Proles Beauty. Haar passie voor het vak begon op jonge leeftijd. ‘Ik was zestien toen ik een eigen salon opende, maar ik wist niet goed hoe ik klanten moest bereiken.’ Loes heeft zich vervolgens vastgebeten in het onderwerp marketing en helpt nu andere professionals bij het opzetten van een goedlopende salon. 

Eenmaal werkzaam in de branche merkte Loes al snel dat veel salons struggelde met het aantrekken van nieuwe klanten en het inrichten van de marketing. ‘Ik heb zelf ook in die situatie gezeten en weet dus als geen ander hoe dat is.’ Zij zag het als een kans om andere te helpen en heeft inmiddels veel ervaring en kennis om over te brengen aan haar cursisten. Volgens haar is het namelijk niet alleen belangrijk om mooie nagels te kunnen zetten.

Zoveel mogelijk salons helpen 

Volgens Loes is het in deze online wereld heel belangrijk om een connectie te maken met je klanten. ‘We hebben letterlijk huid op huidcontact met klanten. Onze klanten vinden het vaak spannend om naar een nieuwe salon te gaan. Zoek het contact op door online filmpjes en video’s te plaatsen om het vertrouwen van potentiele klanten te winnen.’ Met haar kennis wil Loes zoveel mogelijk salons helpen om hun bedrijf op te bouwen. ‘Zodat nagelstylisten ook onder de streep gaan verdienen.’

Bij Loes krijgen cursisten volledige begeleiding op alle vlakken. Niet alleen op het gebied van marketing. ‘Veel opleidingen leren je het vak, maar productkennis wordt vaak ook een beetje vergeten.’ Volgens haar kan je pas problemen oplossen als je kennis hebt van de producten die je gebruikt. ‘Het probleem kan bij de techniek, maar ook bij het product liggen. Dan moet je goed weten hoe de chemische werking in elkaar zit.’ 

LoveNess als goede basis 

Het product vormt de basis en daarom heeft Loes ervoor gekozen om de producten van LoveNess in haar groothandel te verkopen. ‘Mijn cursisten worden ook opgeleid met dit product en stappen als het ware blanco in de markt.’ Na de opleiding stimuleert Loes haar cursisten om ook te gaan kijken bij andere merken. ‘Uiteindelijk komen ze toch weer terug bij LoveNess omdat het een heel goed product is.’ 

Lees ook:

Loes is lang op zoek geweest naar het juiste product. ‘Ik vind het belangrijk dat een merk inspeelt op trends en innovatief werkt. LoveNess volgt de laatste trends, maar is ook heel servicegericht en de producten hebben een super goede hechting.’ Daarnaast merkt zij dat de nagelbranche steeds meer gericht is op natuurlijke nagelverzorging. ‘Gellak is daar een belangrijk onderdeel van en LoveNess heeft een groot assortiment aan kleuren.’ 

Een eigen collectie ontwerpen 

Dit jaar mocht Loes als distributeur zelfs een eigen gellak collectie ontwerpen voor LoveNess. ‘Ik miste in de branche een natuurlijke lijn die de schoonheid van de vrouw omlijnd. Je ziet veel opvallende kleuren, maar ik houd zelf heel erg van nude in combinatie met minimalistische nail-art.’ Uit deze gedachte ontstond de Kensho collectie, een gellaklijn met vier natuurlijke kleuren. 

Zelf was Loes al jaren op zoek naar een gellak in transparant wit. ‘Dat wordt al snel wolkig. Daarom hebben we in deze collectie gekozen voor de juiste balans tussen transparant en dekkend.’ Bij de keuze van de kleuren vond de distributeur het belangrijk dat de kleuren bij iedere huidskleur zouden passen. ‘Daar is echt rekening mee gehouden. Deze tinten sluiten mooi aan bij iedereen.’ 

LoveNess favorite 

Als Nailed It Magazine lezer krijg je deze maand 15% korting op het favoriete LoveNess product van Loes. De actie is geldig van 1 mei t/m 1 juni. De producten zijn verkrijgbaar bij de verschillende distributeurs van LoveNess. Klik hier om de uit de Kensho collectie kleuren te bestellen. 

Nailed It magazine deelt iedere maand een exclusieve aanbieding van LoveNess met je. Deze artikelen worden in samenwerking met en in opdracht van Bibi’s Beauty & Supplies gepubliceerd.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? 

Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief of like Nailed It Magazine op Facebook.

Redactie
Author: Redactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *