20 ideeën voor je volgende Facebook post

Facebook nagelstudio promoten

Weet je vaak niet goed wat je op je salonpagina moet plaatsen? Wil je graag nieuwe klanten aantrekken door social media in te zetten? Probeer ook eens verder te denken dan mooie foto’s van de setjes die je zet. Jouw aanstaande klanten willen graag meer weten over jou en de manier waarop jij je salon runt. Maak daar gebruik van en zoek het contact met potentiele klanten op. We helpen je alvast op weg met een lijstje met 20 ideeën voor je volgende Facebookpost.

Vergeet vooral niet om ook je eigen creativiteit de vrije loop te laten. Ga er bijvoorbeeld eens een ochtendje voor zitten en bedenk wat jouw klanten interessant zouden vinden. Focus je niet volledig op het aantrekken van nieuwe klanten, maar probeer van meerwaarde te zijn voor jouw volgers. Op die manier zal je merken dat volgers op Facebook sneller klanten worden. En dat is wat je wil, toch?

20 ideeën  

  1. Quotes, we love it! Plaats ze niet als tekst, maar als afbeelding. Met een gratis tool zoals Canva maak je gemakkelijk een visuele post.
  2. Vragen, die doen het altijd goed. Stel een vraag die aansluit bij je doelgroep. Houd het simpel en laagdrempelig.
  3. Polls, betrek jouw klanten bijvoorbeeld in jouw inkoopproces. Kan je zelf maar moeilijk kiezen welke kleuren je dit seizoen wil aanschaffen? Vraag jouw volgers welke kleur zij dit seizoen graag voorbij willen zien komen.
  4. Actualiteit, speel in op de actualiteit. Denk bijvoorbeeld aan de seizoenen, Kerst, Moederdag maar ook aan onderwerpen die zich in het nieuws afspelen. Ook lokale gebeurtenissen kunnen reden zijn voor een leuke post.
  5. Behind te scenes, een bericht achter de schermen zorgt voor een gezicht bij jouw nagelstudio. Het geeft volgers inzicht in je werkwijze en het maakt ze nieuwsgierig.
  6. Acties, wie houdt er nou niet van acties? Je hoeft echt niet groots uit te pakken, maar denk eens aan een vriendinnenactie of een korting wanneer vaste klanten nieuwe klanten binnenhalen.
  7. Dilemma, leg een ‘dilemma’ voor aan je klant. Dit is een beetje hetzelfde idee als de poll. Vraag bijvoorbeeld aan je volgers welke kleur of welk ontwerp zij mooier vinden. Gegarandeerd meer betrokkenheid!
  8. Waar of niet waar, bedenk een leuk weetje of fabeltje over jouw salon of over nagels en vraag jouw volgers of het waar of niet waar is. Maak het niet te moeilijk!
  9. Maak af, maak een zin met een open gedeelte. Bijvoorbeeld… maak af: mijn lievelingskleur in de zomer is ….. Je volgers kunnen vervolgens reageren met hun favoriete kleur gelpolish!
  10. Tips, geef je volgers tips hoe zij hun (kunst)nagels het beste kunnen onderhouden. Splits jouw lijst met tips eventueel op in meerdere posts.
  11. Behandelingen, geef meer uitleg over de verschillende typen behandelingen die je biedt. Ga niet in op de details, maar bedenk welke aspecten belangrijk zijn om jouw volgers nieuwe klanten te maken.
  12. Bijscholing, posten over bijscholing of het bezoeken van beurzen laat zien dat je op de hoogte wil blijven van de laatste ontwikkelingen in het vak. Vergeet je niet om een leuke draai aan je post te geven?
  13. Wist je dat, een ‘wistje datje’ of een ‘feitje’ is een leuke manier om jouw salon op een andere manier uit te lichten.
  14. Review, deel een review van een klant op een visuele manier. Je kan een tekst gemakkelijk visueel maken met Canva. Let je wel op de privacy van de klant? Vraag vooraf toestemming voor je post.
  15. Sneak peek, bijvoorbeeld van nieuwe producten, nieuwe nail-art.
  16. Mijlpalen, bestaat je salon zoveel jaar? Heb je vandaag je zoveelste klant mogen verwelkomen of wil je juist die klant in het zonnetje zetten die al jaren over de vloer komt? Deel die mijlpaal!
  17. Video’s, video’s doen het altijd goed! Laat op bewegend beeld nieuwe nail-art zien of simpelweg een setje dat je net hebt gezet. Durf verder te denken!
  18. Bijverkoop, verkoop je producten in de salon? Promoot het via je pagina. Durf ‘out of the box’ te denken en zorg dat jouw volgers dit product écht willen hebben!
  19. How-to, leg je klanten bijvoorbeeld uit hoe zij een afspraak in kunnen plannen.
  20. Foto’s, als nagelstylist mag je deze categorie zeker niet vergeten! Foto’s doen het altijd goed. Beperk je niet alleen tot het posten van foto’s van jouw mooie creaties, maar laat ook je eigen gezicht regelmatig zien.

Wat plaats jij allemaal op de Facebookpagina van je salon? Deel het met ons in de reacties.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *