Klanten aantrekken tijdens een rustige periode

klanten aantrekken

Businesscoach Vicky Vermeieren helpt beauty- en lifestyle ondernemers bij hun marketing en verkoop. Ze schreef onder meer het boek ‘Succesvol Salon‘ en wordt regelmatig gevraagd als gastspreker. In deze blog deelt Vicky hoe je klanten kan aantrekken in rustige periodes.

De maanden januari en februari zijn traditioneel voor veel nagelstudio’s iets kalmere periodes. Sommige klanten wilden er piekfijn uitzien tijdens de feestdagen maar vinden dat in de eerste maanden van het jaar niet meer zo belangrijk. Dat voel je natuurlijk in je agenda. Daarom geef ik je in deze blog een aantal tips waarmee je succesvol klanten kan aantrekken.

Magnetic

Let op voor grote kortingsacties

Eerst nog even dit. Wanneer je nu plots een grote kortingsactie promoot, is de kans groot dat je “koopjesjagers” over de vloer krijgt. Onthoudt dat dit geen vaste klanten zijn. Je bent ze zo weer kwijt op het moment dat je een normale prijs vraagt. 

Stuur een leuke nieuwsbrief naar je klantenbestand

Het kan zijn dat je mailtje ervoor zorgt dat je bestaande klant herinnerd wordt aan het maken van een afspraak terwijl die er anders langer mee zou wachten. Op regelmatige basis een nieuwsbrief de deur uit sturen is een goed middel om on top of mind te blijven bij je klanten. 

Lees ook:

Doe een winactie


Bijvoorbeeld: Iedereen die een afspraak boekt in januari en februari maakt kans om z’n behandeling terugbetaald te krijgen. Of misschien kan je een product verloten onder diegene die een afspraak gemaakt hebben in januari en februari. Ook dit zou klanten kunnen stimuleren om toch nog deze maanden een afspraak bij jou te maken. 

Adverteer op social media

Ik vind adverteren op social media een van de beste methodes voor het werven van nieuwe klanten. Voor een relatief klein budget kan je zeer gericht je doelgroep bereiken. Selecteer een aantal mooie foto’s, plaats er een toffe tekst bij en vergeet vooral niet een linkje naar je online agenda en telefoonnummer bij je advertentie te plaatsen. Wanneer je een goede advertentie naar de juiste doelgroep kan sturen krijg je op korte termijn een mooi resultaat. 

Maak het zo makkelijk mogelijk om bij je te boeken

Wanneer ik ’s avonds gezellig op de bank jouw online advertentie zie voorbijkomen. Heb ik waarschijnlijk niet zo veel zin meer om jou op te bellen. Of misschien bedenkt je klant net op zondag dat ze een afspraak bij je moet boeken en ben je niet bereikbaar. 
Met een online agenda systeem maak je het voor jouw klanten een pak makkelijker om een afspraak bij je te boeken. Zo is het onderzocht dat je na een jaar 30% meer nieuwe klanten over de vloer zou krijgen door een online boekingssysteem. 

Succes,

Vicky

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? 

Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief of like Nailed It Magazine op Facebook.

2 Comments

  • Goed artikel! Veel boekingssystemen kosten geld, dat vind ik als startende ondernemer best een kostenpost, zeker als ik niet zeker weet of het gebruikt zal worden. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Zijn er ook gratis boekingssystemen bekend bij een van jullie?

    Groetjes Annebelle

    • Redactie schreef:

      Hallo Annebelle, voor zover bij ons bekend zijn er geen (goede) gratis boekingssystemen. De enige optie is momenteel het boekingssysteem van Facebook wanneer je een zakelijke pagina hebt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *